Kiropraktik

En Kiropraktor er en autoriseret sundhedsperson, og du behøver ikke en henvisning fra din læge for at kunne henvende dig. En undersøgelse hos en Kiropraktor består af, diagnosticering, behandling og forebyggelse af smerter og nedsat funktion i hele bevægeapparatet. Kiropraktoren er uddannet til at kunne behandle smerter fra alle led i hele kroppen, dvs. problemer i ryggen, nakken, men også kroppens øvrige led: skulder, hofte, knæ, fod mm.

Kiropraktoren er specielt kompetent til at varetage forløb med diskusprolaps både i nakken og ryggen. Dette er gældende både med behandling, træningsterapi samt tilbagevenden til arbejde og aktivt liv.

Der ydes tilskud til behandling hos Kiropraktor fra sygesikringen og fra sygesikring “danmark”.

Undersøgelse og behandling

Kiropraktoren laver en grundig undersøgelse ved første konsultation og ud fra det stilles diagnosen. Vi udarbejder en personlig og målrettet behandlingsplan, hvor prognose og forventninger afstemmes med patienten. Kiropraktoren mestrer mange forskellige behandlingsformer. Her i blandt manipulation af kroppens led, akupunktur, bløddelsbehandling, tape, tryk-/chokbølger mm.

Kiropraktoren giver råd og vejledning til øvelser og forebyggende tiltag til videre genoptræning, således det så vidt muligt kan undgås at problemet vender tilbage.
Der kan være bivirkninger ved kiropraktisk behandling. Det mest typiske er, at de kendte symptomer blusser op inden for de første 24 timer, for derefter at aftage og bedres.
Der skal oftest 5-8 behandlinger til, med opfølgning over 2-6 uger, før man kan forvente en positiv og vedvarende effekt.

Derudover har Udby Kiropraktik specielt stor erfaring med hjernerystelse og hovedpine.