Børn og unge

Her på klinikken behandler kiropraktoren børn helt fra spædbørn og op gennem voksealderen.
Med de helt små spædbørn er det ofte pga. problemer som:

Der kan være mange årsager til disse problemer, og i nogen tilfælde kan det skyldes gener fra barnets bevægeapparat, hvor der kan være låsninger eller små forskydninger i kroppens led. Dette vil typisk være forårsaget af det stress/pres kroppen er blevet udsat for i forbindelse med graviditet og fødsel. Kiropraktik vil i en del tilfælde kunne afhjælpe denne type af problemer.

Kiropraktik til spædbørn er tilpasset til den lille bløde krop, og er derfor meget mere mildt, end hvis det er en voksen person som behandles. Desuden er den spæde krop typisk hurtigere til at reagere på behandlingerne, så der skal ofte ikke mere end 3-5 behandlinger til, før man ser en varig ændring/bedring.

Større børn og unge går også til kiropraktor

Med de helt store børn og unge er det ofte pga. problemer som:

Igen kan årsagerne være mange, f.eks. fald/uheld, dårlige siddestillinger hjemme eller i skolen, for lidt eller for meget motion, medfødte bygningsfejl, ”ubalance” ved hurtig vækst. Her vil kiropraktik igen i en del tilfælde kunne være med til at afhjælpe problemerne, dels via egentlig behandling ved nedsat funktion og spændinger i led og muskler, og dels med råd og vejledning omkring bl.a. holdning og træning mm.

Så hvis du har et barn, lille eller stort, hvor du tænker der evt. kunne være noget vi kan hjælpe med, så kontakt endelig klinikken og få en aftale, så vi kan snakke om det og undersøge nærmere, om det kan være relevant med kiropraktisk behandling.